Studie prof. Radka Ptáčka a kolektivu, z roku 2018 na téma Syndrom vyhoření a životní styl učitelů českých základních škol ukazují, že z 2394 dotázaných učitelů 53,2% uvádí, že jejich práce je pro ně zdrojem dlouhodobého stresu vedoucího k vyhoření. Vyhoření také silně koreluje s mírou depresivity a je proto znepokojivé, že až 15,2% učitelů uvádí střední až těžkou míru deprese. Pouze 16% učitelů uvádí absenci syndromů vyhoření.
Přes 70% zaměstnanců, není spokojeno s prací, kterou vykonávají, zažívají stres, deprese, úzkosti.
Je čas zaměřit pozornost na skupiny lidí vykonávající extrémně náročné a stresové profese. Jako jsou právě učitelé, zdravotníci, ošetřovatelé, vychovatelé. Stejně tak lidé, kteří tráví většinu pracovní doby v uzavřených prostorách a v sedě. Zaměstnanci knihoven, úřadů apod.
A v neposlední řadě na ty, na kterých stojí naše budoucnost. Na naše děti.