Příroda je pro nás domácím prostředím, i když to tak dnes nevypadá. Sedm miliónů let jsme se vyvíjeli a žili v souladu s přírodou. Naše děti neznaly televizi, tablety a telefony, když se chtěly zabavit a hrát si, šly se koupat do rybníka, běhat po lese, lézt na stromy. Dělaly to, co pro ně bylo naprosto přirozené. Za posledních dvě stě let se přesouváme do měst a žijeme v moderním světě a přírodě se pomalu vzdalujeme. A my se snažíme, aby na naší přirozenost, se kterou jsme se po tak dlouhou dobu vyvíjeli, naše budoucí generace nezapomněla.
Les a jeho účinky působí na děti, stejně tak jako na dospělé. I přes to, že nemají tolik starostí a zvýšenou hladinu stresu, imunitní systém je posilován tak, jako u dospělých. Děti si formou her, zapojováním všech smyslů, tvořením a dalšími kreativními aktivitami mohou získat kladný vztah k přírodě. Budou vědět co přírodě může škodit a čím ji naopak mohou pomoci. Ukážeme jim, že i v lese může být zábava a že čas strávený v lese může i dětem pomoci být zdravější, plni energie, mohou mít lepší kvalitu spánku a pociťovat celkovou pohodu.
Naším dalším cílem je zlepšit kvalitu duševního a fyzického zdraví pedagogů v českých školách a s tím spojenou kvalitu a profesionalitu školství jako celku.
Naučit pedagogy vnímat přírodu jako jeden ze zdrojů životní síly a pohody. Posílit vztah k přírodě a tím zajistit pro naše současné i budoucí generace její ochranu a obnovu. Protože pokud bude odpočatý, trpělivý a spokojený pedagog, může mít odpočaté, trpělivé a spokojené žáky.